Cebula duszona

Cebula duszona – przepis na cebulę duszoną

Składniki:

  • 1 kg 40 dkg cebuli,
  • 10 dkg słoniny,
  • sól,
  • pieprz,

Cebulę obieramy a następnie myjemy oraz kroimy w cząstki lub plasterki. Kładziemy na gorący tłuszcz i  lekko rumienimy. Podlewamy kilkoma łyżkami wody i krótko dusimy pod przykryciem a następnie pod koniec duszenia można dołożyć do cebuli kawałek masła lub wlać kilka łyżek śmietany. Podajemy jako dodatek do chleba lub ziemniaków.

Witaminy – składniki pożywienia niezbędne dla zdrowia – Cebula duszona – Przepis na cebulę duszoną.

W produktach spożywczych z których organizm czerpie budulec i energię, znajdują się jeszcze inne składniki odżywcze ale równie ważne i konieczne dla zdrowia człowieka. Przez długie lata nie potrafiono sobie wyjaśnić, dlaczego ludzie zapadali na różne ale niekiedy bardzo ciężkie choroby, mimo dobrych warunków bytowania i spożywania obfitych posiłków składających się w głównej mierze z produktów mięsnych i mącznych.

Długotrwałe obserwację i badania wykazały, że głównym powodem występowania tego rodzaju schorzeń jest zbyt małe spożycie lub całkowity brak w pożywieniu warzyw i owoców w skład których wchodzi cebula duszona. Dawniej, a niekiedy i dziś jeszcze nie zdawano sobie znaczenia warzyw i owoców w odżywianiu. Może nam się wdawać że w warzywach i owocach jest głównie woda.

Z codziennej praktyki wiemy, jak niewiele suszu pozostaje z użytych do suszenia jabłek lub malin albo jak dużo wody można odcisnąć z utartych  ziemniaków lub marchwi. Jednakże po odciśnięciu owoców lub warzyw nie otrzymujemy czystej wody, lecz sok o określonym smaku, kolorze, zapachu.

Zapamiętajmy więc że właśnie w tym soku rozpuszczone są drogocenne dla organizmu człowieka składniki odżywcze, a między innymi takie, które nazywamy witaminami. Dotychczas poznano około trzydziestu witamin. Każda z nich ma swoją nazwę, a ponadto poszczególne witaminy oznaczono dużymi literami alfabetu (A, B C,D i tak dalej). Nie wszystkie z poznanych witamin znajdują się z soku z warzyw i owoców, nie wszystkie również rozpuszczają się w wodzie.

Niektóre witaminy zawarte są w innych produktach spożywczych jak, tran, masło, śmietana, żółtko jaja, wątroba, mleko, a więc w produktach zawierających tłuszcz. Są to witaminy, które nie rozpuszczają się w wodzie, lecz rozpuszczają się w tłuszczu. Witaminy znajdują się zarówno w produktach roślinnych, jak i zwierzęcych. Codzienne pożywienie może zapewnić potrzebną człowiekowi ilość witamin tylko wówczas, gdy potrawy wchodzące w skład posiłków są właściwie dobierane.

Ważny jest także sposób przyrządzania potraw, gdyż nieumiejętne przyrządzanie może w dużym stopniu, a nawet całkowicie zniszczyć witaminy zawarte w produktach. Wskazania jak zachować witaminy w posiłkach znajdziecie w szczegółowych opisach wykonania potraw.Przepis na cebulę duszoną.Cebula duszona.

Brokół z masłem

print

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Show Buttons
Hide Buttons